Benvolgudes famílies i alumnes.

Arriba la fi del curs 17-18 i per tant, d’una etapa del cama que recorren els nostres alumnes. A l’Escola Aloma, fem tots els possibles perquè se sentin acompanyats en el seu projecte de vida que a poc a poc van construint.

La meva breu reflexió, basada en el dia a dia i curs per curs , té relació directa amb l’ús de les xarxes socials, tan interessants i útils, però també, tan perilloses i carregades de riscos pels nostres adolescents i joves. De ben segur que, en més d’una ocasió, hem sentit dir que aquestes eines ens apropen a aquelles persones que tenim lluny i, alhora, ens allunyen de les persones que tenim a prop……. Qui no ha vist al típic grup d’adolescents, de joves i fins i tot, d’adults, utilitzant els mòbils tots alhora ,” Whatsappejant” i sense intercanviar paraula entre ells?????

Quants amics tenen als seus grups de xarxes socials????, amics o coneguts????

És molt fàcil ferir a altres persones, ocultant-se arree d’una pantalla o dispositiu electrònic!!!! Que fàcil és dir les coses sense tenir davant a la persona!!!

Entre d’altres conseqüències que no esmentaré per no allargar-me, la utilització d’aquestes eines està aconseguint que ho vulguin tot al moment, que se’ls resolgui tot al moment, sense

pensar, sense reflexionar, sense parar-se a analitzar les conseqüències de les seves paraules que queden escrites i gravades sense ser conscients.

Els alumnes no són capaços de pensar que, el dia de demà, podran ser valorats pels continguts que hagin “pujat” a les xarxes socials. Pensen que tot és vàlid, fins i tot el llenguatge

groller, l’insult fàcil i fins i tot, les terribles faltes d’ortografia.

Considero que la pregunta que ens hem de plantejar els pares i educadors és : com podem reorientar aquests usos per al profit dels nostres alumnes?

Molt sovint, als pares ens fa por sentir parlar de la paraula “control”. Sí, heu llegit bé, control dels nostres fills sobre la utilització i les relacions que puguin tenir a través de les xarxes

socials. És necessari posar límits, parlar amb ells sobre l’ús d’aquestes eines, conèixer les seves relacions, conversar, dialogar, interessar-se per quins ambients es mouen……

O eduquem en aquesta línia o estarem propiciant que sigui una persona manipulable en el seu futur i quedin al descobert les seves intimitats, sense cap possibilitat de tornar enrere.

Atrevim-nos- en a ser valents amb aquest tema!!!!!

Gumersindo Teijo

Ex-Director i Fundador de la Institució