DOL MIGRATORI. QUÈ ÉS?
PER UN MÓN MÉS INTERCULTURAL!
L’alumnat de 2n del CFGS d’Integració social de l’Escola Santapau-Pifma @santapau.pifma realitza aquest curs un Projecte d’Aprenentatge Servei (APS) amb Bayt Al-Thaqafa, una entitat sense ànim de lucre que treballa amb immigrants d’origen àrabo-musulmà des de 1974, amb seu a Barcelona i Sant Vicenç dels Horts.
El projecte duu com a títol “Per un món més intercultural” i implica dos grans reptes:
Lluitar contra el racisme i la xenofòbia.
Treballar les situacions de dol migratori infantil.
Elaborar materials o recursos educatius per lluitar contra el racisme i la xenofòbia.
Fa uns dies, vam anar a l’Escola Aloma, als cursos de 5è, 6è i l’ESO. En aquella ocasió, vam realitzar uns tallers a través de reformular els jocs de taula del Monopoly, Virus, Party & Co, l’UNO i el Trivial per tal de treballar estereotips i prejudicis sobre la immigració.
Aquesta vegada, tornem a l’escola Aloma per duu a terme uns contes il·lustrats elaborats pel nostre alumnat d’Integració social per a infants de I4 fins a 4rt de primària, per treballar la temàtica del dol migratori i discriminacions en infants.
Els contes que farem son:
Les flors i les abelles; Un aquari per tothom; la Gala Galàxia i Te’n recordes?
També van passar per les aules de I5, 1r, 2n, 3r i 4rt de primària on van explicar i mostrar els contes que havien creat per treballar el dol migratori.